FANDOM

Pelin päähenkilö Daniel herää linnalta vaikuttavan rakennuksen käytävältä. Daniel löytää itselleen kirjoittamansa kirjeen, jossa hän kertoo juoneensa omasta tahdostaan muistinmenetykseen johtavan juoman. Viestissään ”entinen Daniel” vannottaa Danielia etsimään ja tappamaan linnan omistavan paroni Alexanderin, menemättä kuitenkaan yksityiskohtiin. Hän aloittaa matkan kohti linnan syvyyksiä, mutta huomaa pian, kuinka huonossa kunnossa linna on. Lisäksi se on täynnä outoja, epämuodostuneita hirviöitä sekä kummallista punaista kudosta, jota alkaa hiljalleen muodostua ympäri linnaa.

Daniel löytää matkan varrelta revittyjä päiväkirjanpalasia ja lappuja sekä kokee välähdyksiä, joista selviää lisää tietoa Danielin ja linnan lähimenneisyydestä. Päiväkirjamerkinnöistä käy ilmi, että Daniel oli hiljaittain käynyt tutkimusretkelläAfrikassa ja löytänyt mystisiä kuulan palasia, jotka hän sai myöhemmin koottua. Koska Danielin kollegat alkoivat tutkimusretken jälkeen oudosti kuolla, hän päätti hakea apua paroni Alexanderilta. Alexander kertoi, että Danielin kollegat kuolivat hänen kuulansa ”Varjon” takia, ja että hän voisi suojella Danielia tältä Varjolta. Hän kertoi, että kiduttamalla ja tappamalla viattomia ihmisiä (Alexanderin mukaan murhaajia ja rikollisia), näistä voisi kerätä ”vitae”-nimistä ainetta, joka pitäisi Varjon loitolla ja avaisi Danielin kuulan kaikki voimat. Alexander kuitenkin petti Danielin saavuttaakseen omat tavoitteensa. Tajutessaan, mitä Alexander teki Danielille, päätti tämä kostaa juomalla muistinmenetysjuoman ja aikoen tappaa Alexanderin teoistaan.

Pelin loppupuolella Daniel kohtaa oudon Agrippan, jonka sielun Alexander vangitsi kuolleeseen kehoon. Tämä kertoo myös olleensa tekemisissä kuulan kanssa, ja että hänen onnistui särkeä se kuuteen osaan ennen kuin Alexander kykeni käyttämään sitä. Agrippa myös pyytää Danielia vapauttamaan hänet oppilaansa Johann Weyerin kehittämän taikajuoman avulla kehostaan. Jos pelaaja tekee tämän, saa hän sahata Agrippan pään irti.

Pelin viimeisessä huoneessa, Kuulakammiossa (engl. Orb Chamber) pelaaja löytää alastoman Alexanderin valmistelemassa rituaaliaan, jolla tämä pääsisi toiseen maailmaan. Pelaajalla on kolme vaihtoehtoa lopettaa peli. Jos pelaaja antaa Alexanderin viimeistellä rituaalinsa, tämä voittaa ja punainen kudos tappaa pelaajan. Daniel jää tuonpuoleisessa uhriensa piinaamaksi, mutta Alexanderin ääni kertoo, että häntä tullaan juhlimaan ikuisesti (”huono lopetus”). Jos pelaaja pilaa Alexanderin rituaalin, punainen kudos tuhoaa tämän, mutta jättää Danielin rauhaan päästäen tämän lähtemään puhtaalla omatunnolla (”kostolopetus”). Jos pelaaja antaa Alexanderin viimeistellä rituaalinsa mutta heittää Agrippan sahatun pään portaaliin, Alexander ei voita, ja punainen kudos tuhoaa sekä Alexanderin että Danielin. Tuonpuoleisessa Daniel pääsee toiseen maailmaan Agrippan ja Johann Weyerin kanssa, ja Agrippa kertoo, että kaikki tulee olemaan hyvin (”hyvä lopetus”).